Friday, October 9, 2009

Untukmu Ibu

arini sambil mengedit blog yg x seberapa ini
dgr lagu2 nasyid yang ada kat laptop
terkenang pula jasa insan yang paling ku sayangi
IBUKU...ZAITON BT. ABDULLAH

tanpa ibu...x mungkin aku lahir ke dunia
ibu da byk bersusah payah untuk melahirkan aku & adikku
maser aku kecik...mesti da mcm2 ibu korbankan untuk aku
tapi aku x pernah puas dgn aper yang aku nak

kini...da 3 tahun ibu meninggalkan keluargaku
aku inginkan kasih syg dari seorang ibu
ibu...epul minta maaf atas segala kesalahan epul
yg epul da lakukan masa ibu ada
epul pohonkan restu Ibu untuk ke Syurga

epul doakan ibu tenang di sana
dan ditempatkan di Syurga nanti
epul nak jumpa ibu kat Syurga nanti
ibu tunggu epul..kami semua rindukan ibu

Ya Allah ya Tuhanku...ampunilah dosa2 ibuku
cucurilah rahmat ke atas rohnya
tempatkanlah ibu di kalanga penghuni Syurga-Mu
temukanlah kami di Syurga-Mu Ya Allah




Untukmu Ibu

ibu....
bergenang air mataku
terbayang wajahmu yg redup sayu
kudusnya kasih yg engkau hamparkan
bagaikan laut yg tak bertepian

biarpun kepahitan telah engkau rasakan
tidak pon kau merasa jemu
mengasuh dan mendidik kami semua anakmu
dari kecil hgga dewasa

hidupmu kau korbankan
biarpun dirimu telah terkorban
tak dapat kubalasi akan semua ini
semoga Tuhan memberkati kehidupanmu ibu

#ibu...kau ampunilah dosaku
andainya pernah menghiris hatimu
restumu yg amat aku harapkan
kerana di situ letak Syurgaku

##tabahnya melayani kenakalan anakmu
mengajarku erti kesabaran
kau bagai pelita dikala aku kegelapan
menyuluh jalan kehidupan

kasih sayangmu sungguh bernilai
itulah harta yang kau berikan
ibu...dengarlah rintihan hatiku
untukmu ibu

ulang # dan ##

kasihanilah Tuhan...
ibu yg telah melahirkan diriku
bagaikan kasih ibu...sewaktu kecilku
moga bahagia ibuu di dunia & di Akhirat sana
moga bahagia ibu di dunia & di Akhirat sana

2 comments:

  1. teruskan memberi bekal doa untuk ibumu

    ReplyDelete
  2. Al-Fatihah...moga roh ibu Saiful ditempatkan bersama roh orang2 yg beriman..AMIN

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...