Sunday, May 31, 2009

semalam...

hmm..borinknyer cuti ni duk rumah jer...kdg2 g rumah nenek walaupun nenek da xder rumah di felda Medoi tetap memberi kenangan kepadaku

semalam...g tido rumah nenek bersih2kan aper yang patut bagi makan kat kucing ngan ayam kesian ayam2 2..da xder tuan nak jaga aku balik pon kejap2 jer sunyi jer rumah nenek da xder pokok2 kat luar pon da x berseri-seri macam dulu lagi

mungkin ini semua sebab kehilangan nenek semua jasad kat rumah nenek macam meratapi pemergian nenek dulu ader orang yang tgk2 kan semua sekarang ni da xder lagi macam dulu aku bukan nak melawan takdir ini memang Qada' dan Qadar dari Allah Dia lebih menyayangi nenek

semenjak pemergian nenek ayah jadi lebih pendiam yela...dulu nenek yang masakkan ntuk ayah nenek la yg uruskan makan minum ayah sekarang x lagi..ayah beli lauk jer makan pon aku tengok makin kurus ader yg tegur cakap..ayah makin kurus sekarang ni pon..suara ayah maik perlahan da kurang jelas macam dulu..aku faham kenapa

aku pulak...kehilangan nenek memang terasa da xder tempat aku nak bermanja tapi..semenjak pemergian nenek aku rasa ader perubahan dalam diri aku dari pada malas nak bgun solat subuh aku da boleh bangun skrg ayah pon da ok sket ngan aku skrg cuma..aku berharap aku dapat memperbaiki kelamahan diri ini aku akan tetap ingat pesan nenek
"KAU BELAJAR R BETUL2 KAT SANER DA BERJAYA NANTI JGN LUPAKAN AYAH NGAN ADIK BAGI AYAH KAU CUKUP MAKAN DULU BURUK MACAM MANA PON DIA TETAP AYAH KO"

aku akan tetap ingat pesanan nenek
sampai bila-bila
aku xkan lupa ayah ngan adik
da r aku ader sorang jer adik
dialah yang jaga ayah skrg ni
sorang2 plak tu...banyak pahala dier
aku harap..aku dapat wat
aper yang nenek harapkan pada aku

sekian..wassalam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...